به گزارش  یزد فردا: مديركل ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري گفت: موزه‌ها از شريان‌هاي حياتي حفظ تاريخ و تمدن ملي و نشانگر هويت و شناسنامه هر قوم و ملتي هستند و فرهنگ و تمدن هر جامعه در آنها متبلور مي‌شود.

"بهرام رضايي" افزود: رونق موزه‌ها حفاظت بيشتر از ميراث فرهنگي است كه از نسل‌هاي پيشين به ما رسيده و حاصل كار و انديشه همه مردماني است كه در طول تاريخ اين سرزمين زيسته‌اند.

وی در ادامه گفت :این اداره کل آمادگی دارد تا موزه های دولتی استان را به بخش خصوصی واگذار نماید تا با مدیریت بهتردر رونق بخشیدن به آن تلاش بیشتری صورت بگیرد.

در ادامه وی در خصوص موزه منطقه ای کویر گفت :این موزه که از سال 85 شروع به ساخت شده است صرفا جهت نمایش تمدن کویر می باشد و خللی در کار سایر موزه ها بوجود نخواهد آورد و این موزه یک موزه استاندارد از نظر امنیتی می باشد.

رضایی ادامه داد:از تمام موزه داران می خواهم تا خود را از بدنه میراث فرهنگی جدا ندانند و خود را جزء خانواده بزرگ میراث فرهنگی به حساب آورند تا با کمک یکدیگر به رفع مشکلات موزه و موزه داران بپردازیم.

در ادامه تعدادی از موزه داران به بیان مشکلات خود پرداختند و رضایی قول مساعد برای رفع مشکلات داد.

در پایان ضمن اهداء لوح سپاس و هدیه ای به موزه داران استان از نمایشگاه عکس میراث فرهنگی که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در مسجد جامع کبیر یزد افتتاح گردیده بازدید به عمل آمد.

شایان ذکر است تعداد 18 موزه در سطح استان فعالیت دارد که 7موزه آن توسط بخش خصوصی اداره می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا